Mine tips!

Dette er et innlegg jeg har planlagt siden jeg laget bloggen, dvs. ikke så lenge. Men uansett, jeg føler at dette er obligatorisk for alle neglelakkblogger, så derfor lager jeg mitt eget innlegg med mine tips. Advarsel mot langt innlegg, hater å forklare, og et bilde sier mer en tusen ord, så da blir det bilder, da.

En god baselakk er viktig for å unngå misfarging, gule negler er ikke spesielt pent. Et lag med base coat først jevner også ut “underlaget”, og du får et penere resultat.

Den til venstre er fra Oriflame, den i midten er fra Trind, og den til høyre er en fra et french manicure sett jeg fikk i julegave.

Top Coat bruker jeg ikke alltid, rett og slett fordi jeg ikke gidder. Men det jeg alltid merker når jeg bruker top coat er at lakken holder seg skinnende lengre. Noen top coats gjør også at lakken tørker mye fortere, som f.eks. Seche Vite Dry Fast Top Coat.

Dette er disse jeg har, i rekkefølge fra venstre til høyre er det: Oriflame Beauty Crystal Base & Top Coat, Trind Top Coat, Depend Quick & Shine Topplakk, Professional Nail Care Finishing Touch Top Coat og Seche Vite Dry Fast Top Coat. Den siste er en minilakk, jeg fikk den i gave da jeg bestilte fra nelly.com.

Negleforsterker er også viktig å ha. Disse forsterker neglen, logisk nok, og gjør at den ikke knekker så lett. Jeg har også noen som skal hjelpe mot misfarging.

Den til venstre er fra Resist & Shine Pro Kératine Strong fra Lóreal, den i midten er Oriflame Beauty Peel Off Whitener og den til høyre er Resist & Shine Pro Kératine White fra Lóreal.

Mange merker har dråper som man skal dryppe på neglen etter at man har lakket den for å få neglelakken til å tørke fortere, dette er ikke et must, men det kan være kjekt å ha hvis man har dårlig tid.

Jeg har denne fra Oriflame, og den er vel helt grei? Neglelakken tørker mye fortere, og det er vel det som er meningen.

Det finnes mange fransk manikyr sett der ute, dette er et helt typisk sett. Base coat, hvit lakk, gjennomsiktig rosatonet lakk og top coat.

MEN, det er ikke nødvendig å kjøpe et helt sett, en vanlig hvit lakk og en ikke altfor dekkende rosa/beige lakk holder lenge.

Den hvite lakken er fra H&M, og den rosa er fra Smackers.

Letet litt i samlingen min og fant disse som ikke er beregnet til en fransk manikyr, men som vil fungere helt fint.

297 Strawberrymallows fra Ccuk, beige og rosatonet lakk fra en sminkekoffert, Oriflame Visions V Fast N Furious Nail Polish i Party Animal og China Glaze Subtle.

Håndkrem er essensielt hvis man ønsker å ta vare på hendene sine, og den beste jeg har kommet borti er den fraWeleda.

Her er neglebåndskrem fra Depend, og Håndkrem fra Depend. De er egentlige ganske gode, ikke det verste jeg brukt iallefall.

Så over till neglelakkfjernere. Det som kan være greit å ha er en sånn som er på bildet under. Det er et glass med en svamp som er fylt opp med neglelakkfjerner, og man tar rett og slett neglen oppi og vrir, og da fjernes neglelakken. Man trenger ikke styre med bomull osv. og det kan jo være greit. Den jeg har kjøpte jeg på nelly.com for 49 kr.

Dette er neglelakkfjernerne jeg har, kanskje litt mange? Men jeg er alltid så nysgjerrig når jeg ser noen jeg ikke har prøvd, og hvis de ikke koster en liten formue (Den fra Dior kommer i en bitteliten flaske og koster 150 eller noe sånt…) er det jo greit å prøve dem.

Nr. 1 er fra H&M og er uten aceton. Helt grei. Nr. 2 er fra Vaseline Intensive Care og er den jeg bruker mest, mye på grunn av flasken den kommer i og fordi den er veldig god, og fjerner neglelakk fort. Bruker den mest med en pensel for å rydde opp neglebåndene, det er den super til. Begynner snart på min tredje flaske, og det sier litt. Nr. 3 er fra Depend og den er supergod, men den tørker ut neglene ganske fort.  Nr. 4 er fra Oriflame og lukter supert! Den skal lukte vanilje, og den er veldig effektiv, men man blir litt fettete på fingrene hvis man bruker den med bomull. Nr. 5 er fra Gia Paris, og er den eneste på bildet som inneholder aceton. Veldig effektiv, og jeg bruker den også med pensel, men nr. 2 er min favoritt til det formålet. Nr. 6 fra Cutex liker jeg ikke i det hele tatt. Man må gnikke mye for å få bort neglelakken, og etter min mening lukter den eddik. Litt ironisk er det da at det er den som er den mest tomme på bildet, men det er fordi jeg brukte den til å fjerne størknet maling fra pensler etter at jeg malte en hylle. Hehe…

Som sagt, jeg bruker en pensel til å ta bort neglelakk som er havnet utenfor. En pensel som brukes til dette bør ha en rimelig stiv bust, f.eks. en øyenskyggepensel med myk bust vil ikke fungere i det hele tatt. Penselen bør også være liten, logisk nok.

Dette er den penselen jeg bruker, og er fornøyd. Første gangen jeg skulle prøve ut tipset om å bruke en pensel til å rydde opp rundt neglebåndene fant jeg bare fram en tilfeldig som lå i en skuff, og det viste seg at den fungerte utmerket!

Q-tips kan også brukes til å ta bort neglelakk på neglebåndene, jeg brukte dette mye før jeg begynte å bruke pensel.

Neglefil er noe alle trenger, og jeg klarer ikke å file neglene med de grove, billige filene de har på H&M. Jeg bruker alltid en slik fil som på bildet, med flere “områder” til forskjellige ting, som filing, polering osv.

Puh, dette ble visst veldig langt, leste noen av dere i det hele tatt hele innlegget?

-Christine

Leave a Reply

