Swatches – Essie

Her er swatches av neglelakker fra Essie, fra kolleksjonene Vår 2010, Høst 2010, Vinter 2010 og litt annet.

Lady Godiva er en mørk brunfarge som ser nesten svart ut. Jeg har lagt et lag på langfingeren og to lag på ringfingeren og lillefingeren.

Swing Velvet er en nydelig rødfarge med shimmer. To lag er perfekt, og den legger seg pent.

Lapis of Luxury fra Essie Resort Collection. Nydelig blåfarge som er en av mine favoritter. To til tre lag trenges avhengig av hvor tykke de er.

Lilacism fra Vårkolleksjonen 2010. Den ser mer lilla ut på bildet enn den gjør i virkeligheten. To generøse strøk trengs for å unngå bare flekker.

Tart Deco fra Vårkolleksjonen 2010 er en veldig fin farge, og jeg er veldig glad i denne. Legger seg pent, men man kan muligens trenge tre lag.

Red Nouveau fra Vårkolleksjonen 2010. Fin farge, men veldig lik Silken Cord fra Vinterkolleksjonen 2010.

Dette er den siste fra Vårkolleksjonen 2010, Pop Art Pink. Et lag synes nesten ikke, og jeg tror ikke det er mulig å få denne helt dekkende uten å måtte ha på minst 10 lag. Men det betyr iallefall at denne kan legges over en annen farge, og det tror jeg blir veldig fint.  På bildet har jeg tre lag.

Merino Cool fra Høstkolleksjonen 2010. Jeg forelsket meg i denne første gangen jeg prøvde den! Disse fargetonene er blitt så populære nå, og det skjønner jeg godt. Denne er bare nydelig. Den har et hint av lilla i seg, og det elsker jeg. Minst to lag trengs, et tredje kan være nødvendig avhengig av hvor nøye man er med å legge den pent.

Sew Psyched fra Høstkolleksjonen 2010. En av mine favoritter innenfor de grønne lakkene. Den er ganske dempet, noe som passer perfekt til de mørkere årstidene. Siden den er så fin, så må jeg nesten ha med et bilde til av denne herlige grønne skjønnheten🙂

Limited Addiction fra Høstkollleksjonen 2010 er en dyp rødfarge. Har ikke mye å utsette på denne, den legger seg pent med en gang, og er verken seig eller for tynn.

Going Incognito fra Vinterkolleksjonen 2010. Bildet viser ikke fargen helt korrekt, den er litt mindre grønn i virkeligheten. Absolutt en nydelig grønnfarge!

Silken Cord fra Vinterkolleksjonen 2010. Fin farge, har ikke så mye å si om denne.

Hot Coco fra Vinterkolleksjonen 2010. I flasken kan den lett forveksles med Merino Cool, men når man får den på er de ikke så like lengre. Denne er en lys brunfarge, og Merino Cool har mye lilla i seg.

Masquerade Belle fra Vinterkolleksjonen 2010. Veldig mørk, nesten svart farge med veldig mye rødt i seg.

Hva synes du om disse lakkene?

-Christine

Leave a Reply

