Swatches – Pieces

Her er swatches av lakkene mine fra Pieces. Disse lakkene er virkelig billige, de koster 25 kr. Men når neglelakker er så billige, hvordan står det da til med kvaliteten? Joda, den varierer. Veldig. Late Night Velvet, Cookie Dough og Golden Chocolate ble jeg imponert over, god dekkevne og ikke så altfor vanskelige å legge og ikke så veldig seige. Men Plum Gum og Hunters Favorite var virkelig ikke medgjørlige. Begge to endte jeg opp med å måtte ta på tre tykke lag for å få det jevnt, og det resulterte i evighetslang tørketid. Ikke bra.

Dette er Cookie Dough. Mørk, fin brunfarge, og den dekket ordentlige med ett generøst strøk. Absolutt godkjent til 25 kr, jeg fikk den enda på salg til 5 kr. Røverkjøp!

Golden Chocolate heter denne mørke brunfargen med gullshimmer. Slet litt med å få tatt bilde av denne, fordi shimmeret ga så mye gjenskinn at man ikke så fargen. Et lag holder, og jeg ble positivt overrasket over denne.

Plum Gum kjøpte jeg fordi jeg trodde den lignet på Merino Cool fra Essie, som jeg elsker. Denne er litt mer lilla, og Merino Cool er litt mer dempet i fargen. På tross av at jeg synes fargen er veldig fin, har ikke denne blitt mye brukt. Det er på grunn av kvaliteten, den er utrolig vanskelig å legge pent. Børsten er stor, klumpete, og børstehårene har bøyd seg absolutt alle mulige veier. Jeg endte opp med å ta masse neglelakk på børsten for å kunne få det jevnt, men ett tykt lag med neglelakk på neglene ser ikke spesielt pent ut.

Bubbling Crystal må være den beste neglelakken jeg har fra Pieces. På bildet har jeg lagt et lag på lillefingeren, to lag på ringfingeren og tre lag på langfingeren. Som dere ser på bildet, så er den ikke dekkende i det hele tatt på det første strøket, men det betyr at den kan legges over en annen farge, og da kan man få et ganske stilig resultat.

Her er Hunters Favorite, problembarnet i min lille flokk av Pieces-lakker. På bildet har jeg to tykke lag, og det ser jevnt ut, men det er ikke lett å få det til. Fargen er nydelig, men hva hjelper det når børstehårene har bøyd seg utover, og det er veldig vanskelig å kontrollere hvor man får lakk?

Jelly Bean er en ordentlig glad-farge. Den er ikke å ille som Hunters Favorite, men den er ikke perfekt heller. Det som jeg hadde mest problemer med var dekkevnen. Tre lag må til, ellers får man bare flekker. Ikke pent.

Late Night Velvet er veldig fin. Børsten er fin, den er ikke for tykk, og jeg har egentlig ingenting å utsette på den.

Hva synes du om disse lakkene?

-Christine

Leave a Reply

